Voeding: lekker complex.

Ontdek hoe we jou kunnen helpen bij het vinden van de beste oplossing voor jouw uitdagingen in de voedingssector. Laat je inspireren door onze voorbeelden van succesvolle usecases en stel gerust je eigen vraag. We denken graag met je mee!

Bestellingen plaatsen

Een samengesteld product, batch, mix, etc. wordt op basis van een productcataloog gemaakt. Via het aantal benodigde producties worden meteen de juiste hoeveelheden van de ingrediënten berekend. 

De foodcost is meteen duidelijk en de bestelling kan vervolgens makkelijk geplaatst worden.

Rekening houden met allergenen

Na het ontvangen van een bestelling kan de productie makkelijk rekening houden met de regelgeving rond allergenen. 

Per ingrediënt in de bestelling worden de allergenen immers verzameld en kunnen deze netjes worden afgedrukt op etiketten en labels.

Budgettaire opvolging

Nauwgezette budgettaire opvolging is belangrijk voor leidinggevenden. Dit kan per project, klant, etc. met behulp van dynamische budgetten die meegroeien, bijvoorbeeld per bestelling. 

Zo kan je je projecten afstemmen op de actuele status van je budget.

Turven

Aankopers van voeding kopen wekelijks voor productie vele ingrediënten aan van diverse leveranciers. Per leverancier moet een bestelling opgemaakt worden. 

Daarvoor moeten de aanvragen opgeteld (geturfd) en opgesplitst worden per leverancier. Een telfout of een ingrediënt vergeten is snel gebeurd. Deze intensieve klus wekelijks klaren is dan ook typisch een intensief werkje dat heel nauwgezet moet gebeuren. 

In Orderflow loopt dit allemaal automatisch.


Bestellingen afwerken en versturen

Bestellingen afwerken en versturen is typisch een klus die veel subtaken omvat. Zo moet je afronden tot op geschikte fracties, omdat je - bijvoorbeeld - geen 1,3 preien kunt bestellen. Je moet ook nadenken of je je levering in mandjes, per dag of gewoon in bulk wenst te ontvangen.

Verder moet je er ook voor zorgen dat stockaanvullingen worden aangemaakt om tekorten van basisgrondstoffen te voorkomen. Tenslotte verdeel je de verse goederen netjes per categorie en magazijnplaats door middel van orderpicking. Eenmaal de producten geleverd zijn, worden ze bezorgd aan de chef. Daarbij moeten de leveringsbonnen en facturen gecontroleerd worden.

In Orderflow kijken we naar het proces en automatiseren we deze subtaken. Bovendien zorgen we dat de juiste mensen, de juiste handelingen kunnen stellen.

Bijvoorbeeld: In de animatie kan je zien dat de bereiders een aanvraag indienen op basis van een recept en aantal couverts. Door de tegel te verslepen, wordt een bestelbon aangemaakt per leverancier. Deze houdt meteen rekening met geschikte fracties en met wat er nog in voorraad is, zodat de stock wordt aangevuld.

Waar maakt Orderflow het verschil?

  • Samengestelde producten/Basissen/Ingrediënten
  • Voedingskost
  • Verrekend makkelijk met aantallen en gebruikt eenheidsafrondingen
  • Budgetopvolging
  • Recepturen
  • Allergenen
  • Orderpicking
    • Gesorteerd per category
    • Samengetelde ingrediënten
  • Bestellingen per mandje, per dag, samengesteld, etc.
  • Etikettering op ingrediëntenniveau